Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Πότε και πώς «γεννήθηκαν» τα πρώτα ανάποδα καθίσματα και με ποιο τρόπο ερευνητές και ειδικοί ανακάλυψαν τη σημασία τους;



"Η ώθηση για τη μοντέρνα παιδική ασφάλεια γεννήθηκε στη Σουηδία το 1963.Το πρώτο ανάποδο παιδικό κάθισμα αυτοκινήτου σχεδιάστηκε από τον Μπέρτιλ Άλντμαν του Πανεπιστημίου Τσάλμερς στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Ενώ παρακολουθούσε ένα αμερικάνικο πρόγραμμα στην τηλεόραση, πρόσεξε τη θέση των αστροναυτών στο διαστημόπλοιο Gemini. Ξαπλωμένοι με την πλάτη, σε αντίθετη κατεύθυνση από τη δύναμη της επιτάχυνσης, μπορούσαν να αντέξουν καλύτερα την επιτάχυνση. Ο καθηγητής Άλντμαν πίστεψε ότι αυτή η αρχή θα μπορούσε να εφαρμοστεί για την προστασία των παιδιών σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. "Από το 1970, η Volvo έχει συγκεντρώσει πάνω από 35.000 αναφορές πραγματικών ατυχημάτων, με περίπου 5.000 από αυτά να έχουν εμπλεκόμενα παιδιά ηλικίας έως 10 ετών. Οι έρευνες της Volvo δείχνουν μείωση τραυματισμών κατά 90% σε παιδιά που είναι σε ανάποδα παιδικά καθίσματα." (Πηγή: Auto News )


Αν βάλουμε για λίγο στην άκρη τα παιδικά καθίσματα, πρωτοποριακοί ερευνητές μελέτησαν τις επιδράσεις της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης για πάρα πολλά χρόνια. Ένας τέτοιος μεγάλος σκαπανέας ήταν ο Τζων Σταπ. Η ζωή του Σταπ ήταν γενικά αφιερωμένη στην ασφάλεια και πιο ειδικά στην αεροναυπηγική ασφάλεια. Ήταν ένας από τους μεγαλύτερους υπέρμαχους της ζώνης ασφαλείας στα αυτοκίνητα και στην εποχή του εθεωρείτο αυθεντία στην ασφάλεια ατυχημάτωνΟ καθηγητής Σταπ μελέτησε την επιβράδυνση με τη βοήθεια ενός πυραυλοκίνητου οχήματος αποτελούμενου από βαγόνι βάρους 680 κιλών πάνω σε σιδηρόδρομο 610 μέτρων το οποίο διέθετε μία θέση και ένα μηχανικό σύστημα πέδησης 14 μέτρων.
"Οι έρευνες του Τζων Σταπ είχαν πολλές επιδράσεις τόσο στην πολιτική όσο και στη στρατιωτική αεροναυπηγική. Για παράδειγμα, η ιδέα της ανάποδης θέσης των καθισμάτων που προϋπήρχε, πήρε μεγάλη ώθηση από το πρόγραμμα ερευνών του Σταπ, το οποίο απέδειξε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η συγκεκριμένη θέση ήταν η πλέον ασφαλής για τους επιβάτες των αεροπλάνων και χρειαζόταν μικρή στήριξη από ζώνες, και ότι ο άνθρωπος μπορεί να αντέξει πολύ μεγαλύτερη επιβράδυνση απ’ ότι σε θέση κοιτώντας μπροστά." (Παραπομπή: John Stapp)


"Έως το Μάιο του 1948 είχε κάνει ο ίδιος δοκιμή στο βαγόνι  16 φορές με ανάποδη φορά σε δυνάμεις μέχρι 35 φορές την ισχύ της βαρύτητας. Τότε αυτό ήταν το διπλάσιο από το όριο που εθεωρείτο ότι αντέχει ο ανθρώπινος οργανισμός! Αυτά τα πειράματα απέδειξαν ότι τα ανάποδα καθίσματα προσέφεραν στους επιβάτες των αεροπλάνων τη μέγιστη δυνατή προστασία." (Παραπομπή:Stapp.org)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια και ερωτήσεις σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα.