"Εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καταναλωτών ANEC, έχουμε μελετήσει ατυχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ με εμπλεκόμενους παιδιά σε παιδικά καθίσματα, εστιάζοντας σε αυτά όπου υπήρχαν θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι ο πλέον ασφαλής τρόπος μεταφοράς των παιδιών στο αυτοκίνητο είναι σε καθίσματα που κοιτούν ανάποδα στη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Στη Σκανδιναβία, χρησιμοποιούν μεγάλα ανάποδα καθίσματα εδώ και πολλά χρόνια και έχουν πια πειστικές αποδείξεις ότι κάνουν πολύ καλή δουλειά. Υπάρχουν παραδείγματα ατυχημάτων και στις τρεις παραπάνω χώρες με περιπτώσεις παιδιών σε καθίσματα που κοιτούν μπροστά και υπέστησαν τραυματισμούς που μπορούσαν να αποφευχθούν. Ήρθε η ώρα να μάθουμε από την εμπειρία των Σκανδιναβών και όλοι οι γονείς να ψάξουν για το κατάλληλο ανάποδο κάθισμα για τα παιδιά τους μέχρι την ηλικία των 4 ετών. Κατασκευάστριες εταιρίες, καταστήματα και νομοθέτες πρέπει να ενεργοποιηθούν ώστε να κάνουν πιο εύκολη και πιο φθηνή για τους γονείς, την αγορά του πιο ασφαλούς συστήματος συγκράτησης, των ανάποδων καθισμάτων. Είναι εντελώς τρελό ότι τα καλύτερα καθίσματα δεν είναι διαθέσιμα σε όλη την Ευρώπη."
Καθ. Πήτερ Γκλόινς και Τζέιμς Ρόμπερτς, Διευθυντές, Vehicle Safety Consultancy Ltd., UK
Πηγή: http://www.rearfacing.co.uk/
"Στη Σουηδία οι αρχές προώθησαν για 25 χρόνια τη χρήση ειδικών παιδικών καθισμάτων που κοιτάνε ανάποδα στη φορά κίνησης του αυτοκινήτου. Ο λόγος ήταν η αποφυγή τραυματισμών στο κεφάλι και τον αυχένα. Το κεφάλι του παιδιού είναι αναλογικά πιο βαρύ σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα. Το κεφάλι ενός μωρού 9 μηνών αναλογεί στο 25% του συνολικού βάρους του σώματος του, ενώ σε ενήλικα μόλις 6%. Σε ενδεχόμενη σύγκρουση, ο αυχένας του παιδιού υπόκειται σε πολύ μεγάλη πίεση. Σε ένα ανάποδο κάθισμα, η δύναμη της αδράνειας από τη σύγκρουση κατανέμεται ιδανικά στο κεφάλι και την πλάτη του παιδιού. Πάνω από ένα εκατομμύριο ανάποδα καθίσματα χρησιμοποιούνται στη Σουηδία και δε γνωρίζουμε καμία περίπτωση σοβαρού τραυματισμού από μετωπική σύγκρουση, σε παιδί που καθόταν σε ανάποδο κάθισμα. Σουηδικές έρευνες σε πραγματικά ατυχήματα έχουν δείξει ότι η παρατεταμένη χρήση ανάποδων καθισμάτων μειώνει τους τραυματισμούς κατά 92%, ενώ η χρήση καθισμάτων που κοιτούν μπροστά μόνο κατά 60%. Τα τελευταία χρόνια και η υπόλοιπη Ευρώπη αρχίζει και γνωρίζει τα παραπάνω. Γνωρίζουμε έναν αριθμό περιπτώσεων όπου παιδιά έχουν μείνει παράλυτα ως αποτέλεσμα τραυματισμών στον αυχένα ενώ κάθονταν σε κάθισμα που κοιτά μπροστά."
Τόμας Τούρμπελ, VTI (Swedish National Road and Transport Research Institute)
Πηγή: http://www.rearfacing.co.uk/
"Σε σύγκριση με έναν ενήλικα, το κεφάλι ενός μωρού είναι 4 φορές πιο βαρύ σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα. Ο αυχένας ενός μωρού δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά για να συγκρατεί το κεφάλι όρθιο. Άρα το μωρό χρειάζεται πρόσθετη στήριξη και προστασία στον αυχένα και το κεφάλι. Σε μετωπική σύγκρουση, η ζώνη ασφαλείας που περνά πάνω από το στομάχι μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στα εσωτερικά όργανα. Η ζώνη πρέπει να είναι σχεδιασμένη να περνά πάνω από το ισχίο ή σε σχήμα Υ με κούμπωμα ανάμεσα στα πόδια.
Στις πλευρικές συγκρούσεις, ο κίνδυνος είναι αναλογικά μεγαλύτερος σε σχέσης με τις μετωπικές ή τις οπίσθιες. Σήμερα, τα παιδικά καθίσματα διαθέτουν αποτελεσματική ενίσχυση στα πλαϊνά, τα οποία έχουν δοκιμαστεί ακόμα και με αυστηρότερες από τις προδιαγραφές της νόρμας ECE.
Είναι απαραίτητο να προσφέρουμε στα παιδιά μας την καλύτερη δυνατή προστασία. Μέχρι την ηλικία των 4 ετών, πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι ταξιδεύουν κοιτώντας ανάποδα στη φορά κίνησης, σε ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα. Οι λόγοι είναι πολύ απλοί: ένα κάθισμα που κοιτάει μπροστά αυξάνει την ασφάλεια κατά 50%, ενώ αυτό που κοιτάει ανάποδα, αυξάνει την ασφάλεια κατά 90-95%! Ως γονείς, έχουμε ως βασική προτεραιότητά μας την ασφάλεια των παιδιών μας. Πρέπει να τα προστατεύσουμε όσο πιο καλά μπορούμε και στη μετακίνηση με το αυτοκίνητο και να είμαστε σίγουροι ότι είναι σωστά δεμένα."
Ίνγκαρντ Λεράιμ, Καθηγητής, Ιατρός Κυκλοφορίας και Πρόεδρος Ένωσης Σκανδιναβών Ιατρών Κυκλοφορίας (Nordic Traffic Medicine Association)
Πηγή: http://www.rearfacing.co.uk/
Συγχαρητήρια και από εμένα για την κίνησή σου!! Έχω βάλει ήδη το blog σου στη λίστα μου και θα το προσθέσω και στο κείμενό μου για το αυτοκίνητο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφή