Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

3,5 χρονών παιδί χωρίς παιδικό κάθισμα. Είναι δυνατόν;


Σήμερα θέλω να θίξω ένα θέμα το οποίο είναι το πιο αγαπημένο μου μετά το Extended Rear Facing. Αφορά στα καθίσματα του group 2-3 (15-36 κιλά ή περίπου 3,5-12 ετών).

Ο Σπύρος είναι κάτι παραπάνω από 3,5 ετών και κάθε μέρα τον συνοδεύω στον παιδικό σταθμό. Εκεί βλέπω παιδάκια στην ηλικία του που τα φέρνουν οι γονείς με το αυτοκίνητο. Η συντριπτική πλειοψηφία, είτε είναι εντελώς χύμα (εγκληματικό από πολλές απόψεις!) ή είναι δεμένα στο πίσω κάθισμα απλώς με τη ζώνη (επίσης εγκληματικό). Μικρό ποσοστό κάθεται σε ανυψωτικό μαξιλάρι (ελλιπές) και τέλος τα παιδιά που κάθονται σε παιδικό κάθισμα με πλάτη αποτελούν την ελάχιστη μειοψηφία (θα έλεγα κάτω του 10%).

Θεωρώ ως εξαιρετικά σημαντικό να αναλύσω λίγο αυτό το θέμα. Καταρχάς να ξεκινήσω με μια γενική παραδοχή που επιβάλει ο κοινός νους. Ο γονιός πρέπει να θέλει να προσφέρει τη μέγιστη ασφάλεια στο παιδί του. Να το πάω κάπου αλλού για να γίνω κατανοητός. Εάν τα παιδιά σας κάθονταν στο τραπέζι για φαγητό, κρατούσαν το καθένα από 2 μαχαίρια στα χέρια και παίζανε πόλεμο θα τα αφήνατε; Προφανώς όχι. Εάν το παιδί σας ανέβαινε στο κάγκελο του μπαλκονιού σας στον πρώτο έστω όροφο και περπατούσε κάνοντας ισορροπία με το κενό δίπλα του, θα το αφήνατε; Προφανώς όχι. Φανταστείτε στο δωμάτιο του παιδιού σας, το κρεβάτι του να είναι κρεμασμένο 10 μέτρα πάνω από το έδαφος και όχι πάνω στο πάτωμα. Θα είχατε τις πλευρές του κρεβατιού ανοιχτές; Προφανώς όχι.
Γιατί όμως το κάνετε στο αυτοκίνητο; Δε σας φαίνεται το ίδιο; Για δείτε το παρακάτω βίντεο:

Ανδρείκελο (dummy) που αναλογεί σε παιδί 10 ετών, δεμένο στο πίσω κάθισμα μόνο με τη ζώνη, παρουσιάζει το φαινόμενο του υποβρυχίου. Η διαγώνια ζώνη εφάπτεται στο λαιμό ενώ η κάτω ζώνη βρίσκεται στην κοιλιά και όχι στο ισχίο. Για να αναλύσουμε τι γίνεται:

Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, τα πόδια και ο κορμός "γλιστρούν" κάτω από την κάτω ζώνη, η οποία πιέζει την κοιλιακή χώρα με σχεδόν σίγουρη συνέπεια τη σοβαρή βλάβη των εσωτερικών της οργάνων.

Δείτε την παρακάτω φωτογραφία και επικεντρωθείτε στα κόκκινα βέλη:
  • η διαγώνια ζώνη βρίσκεται σε λάθος θέση, πάνω στο λαιμό και την καρωτίδα.
  • η οριζόντια ζώνη βρίσκεται πάνω στην κοιλιακή χώρα και όχι κάτω από αυτή στο ισχίο.
  • το κούμπωμα της ζώνης εφάπτεται στο πλαϊνό μέρος του παιδιού και σε ενδεχόμενη πλευρική σύγκρουση θα προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό.
  • τα πόδια δεν είναι αρκετά μεγάλα για να φτάσουν την άκρη του καθίσματος.
Επειδή το παιδί ενοχλείται από τη ζώνη είναι πολύ πιθανό (σχεδόν κανόνας) να περάσει το χέρι πάνω από τη ζώνη και να ταξιδεύει κάπως έτσι:
Αυτό σημαίνει ότι σε ενδεχόμενη σύγκρουση θα καταλήξει κάπως έτσι:
Θα αφήνατε κάτι τέτοιο; Προφανώς όχι αλλά όσοι δένουν τα παιδιά τους μόνο με τη ζώνη (και ίσως νομίζουν ότι το παιδί τους είναι ασφαλές) δυστυχώς το κάνουν.

Απλά πράγματα: ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΑΕΡΟΣΑΚΚΟΙ, ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΠΛΕΥΡΙΚΕΣ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ) ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΥΨΟΣ ΑΠΟ 140 εκ. ΚΑΙ ΠΑΝΩ. Παιδιά κάτω από αυτό το ύψος πρέπει να κάθονται δεμένα πάνω σε παιδικό κάθισμα.

Και κατά προτίμηση όχι σε ανυψωτικό μαξιλάρι (σε 2  χρόνια θα καταργηθούν) αλλά σε booster με πλάτη. Ο λόγος είναι ότι σε πλευρική σύγκρουση, η πλευρική προστασία πιθανότατα θα σώσει το παιδί σε αντίθεση με ένα backless booster.


Στο κάτω κάτω της γραφής, είναι και πολύ σοβαρό θέμα παιδείας. Η οδική ασφάλεια βρίσκει πρόσφορο έδαφος στα μικρά παιδιά. Θέλετε τα παιδιά σας να είναι σε όλη τους τη ζωή ανεύθυνα και απροστάτευτα στο αυτοκίνητο, επειδή εσείς λέτε 'έλα μωρέ δε βαριέσαι';

Η άγνοια σκοτώνει. Όποιος έχει διαβάσει αυτό το ποστ δεν έχει πια καμιά δικαιολογία. Είναι υπεύθυνος των πράξεών του. Παρακαλώ διαδόστε το.




4 σχόλια:

  1. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια.... Το βλέπω πολύ συχνά. Και μόλις χτες δεν άντεξα και έκανα παρατήρηση, γιατί ήταν ΟΛΑ λάθος!
    Νεαρό ζευγάρι σίγουρα κάτω των 30 σε πάρκινγκ μεγάλου σουπερ μάρκετ (δίπλα μας). Η κοπέλα σε ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ κάθισμα με το περίπου 10 μηνών βρέφος ΑΓΚΑΛΙΑ και μάλιστα ΧΩΡΙΣ ΖΩΝΗ!
    Πλησίασα και έκανα ευγενική παρατήρηση και κλασσικά μου απάντησαν ότι μένουν στο διπλανό χωριό (10 χλμ) και ότι το καθισματάκι του μωρού το έχουν μαζί τους, στο πίσω κάθισμα. Πολύ απλά με 2 λόγια είπα τι θα γίνει σε μια έστω και μικρή σύγκρουση. Απομακρύνθηκα προς το δικό μας αυτοκίνητο και είδα ότι έβαλαν τελικά το μωράκι στο πίσω κάθισμα. Δεν ξέρω αν συνειδητοποίησαν αυτά που είπα ή αν απλά το έκαναν για να με ξεφορτωθούν. Δεν ξέρω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απο τοτε που εκανα παιδι διαβαζω και ενημερωνομαι για οτι εχει να κανει με τα παιδια. Θεωρω ανεπιτρεπτο τα παιδια να μην καθονται δεμενα σε ειδικα καθισματα και τωρα που παραγγειλα ενα καθισματακι για τον γιο μου που ειναι 4 (για να βαλω στην κορη μου στο 9-18) μεσα απο τον οικογενειακο μου περιγυρο το τι ακουσα δεν λεγεται, μεχρι και ο αντρας μου θεωρει πως ενα booster αρκει για τον 4χρονο γιο μας. Η αγνοια σκοτωνει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εγω συμφωνω και ειμαι πολυ προσεκτικη σε αυτο το θεμα, αλλα επειδη δεν οδηγω εχει τυχει να μεταφερω το παιδι με ταξι η σε φιλικο αυτοκινητο, σε αυτη την περιπτωση ποια ειναι η πιο ασφαλη λυση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα,
    Ψάχνω και εγώ η άπειρη για booster και ο λόγος είναι ότι με ζαλίζουν οι φίλες μου ότι είναι ασφαλές, και τελικά μετά από αυτό που διάβασα και δεν μπορούσα να σταματήσω να κλαίω αποφάσισα να πάρω κανονικό καθισματάκι. Η τελική και αμετάκλητη και σωστή λύση είναι ΚΑΡΕΚΛΑΚΙ ΜΕ 5 ΣΗΜΕΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΖΩΝΗΣ και ΟΧΙΙΙΙΙΙ με την ζώνη αυτοκινήτου. Διαβάστε το παρακάτω και θα καταλάβετε τον λόγο. Ότι φαίνεται απλό είναι τελικά και το πιο σοβαρό.

    http://www.eimaimama.gr/2011/10/sti-mnimi-tis-belle.html
    Στη μνήμη της Belle | Eimaimama.gr

    Η Isabelle Broadhead έχασε τη ζωής της εξαιτίας ενός φαινομενικά ασήμαντου αυτοκινητιστικού ατυχήματος (που τελικά έγινε δυστύχημα) στις 13 Απριλίου 2006 στην ηλικία των 3 ετών και 9 μηνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια και ερωτήσεις σας είναι πάντα ευπρόσδεκτα.